martes, 19 de mayo de 2015

Seguirem Vivint





















Elisabet Pedrosa

La Gina va morir fa un any. Després de la seva mort, inevitablement, la seva mare, Elisabet Pedrosa, va començar a escriure Seguirem vivint. És un text de comiat, de record de la filla, d'agraïment, i per compartir una mort reveladora, despullada, sense eufemismes i punyent; i és també un cant a la vida, la d'aquí, i la de més enllà.

El llibre és un testimoni excepcional per sensibilitzar sobre el gran paper d’acompanyament a la mort de les cures pal·liatives pediàtriques, perquè sigui un dret el que ara encara és un privilegi: que tot infant en situació crítica mori acompanyat. Per aquest motiu, els drets d'autor del llibre seran donats a l’equip de cures pal·liatives de l’Hospital Sant Joan de Déu com a part de la campanya http://implica-t.org/ca/campaigns/seguirem-vivint/



«El meu nom és Gina i vaig morir amb 11 anys el 16 de gener del 2014, a les 15h, en braços de la meva mare, en presència de la meva família, i a casa. Així és com tothom desitjaria morir. Heu de saber que vaig viure la meva mort més com un triomf de la vida i com una oportunitat per ser acompanyada, que com un fracàs, i això va ser gràcies a l’equip de cures pal·liatives pediàtriques de Sant Joan de Déu. Estic convençuda que la meva família seguirà vivint, i ho farà amb alegria. I seguiré vivint jo també, després que hagin entès que la mort no destrueix, només transforma, perquè hi ha una manera més lluminosa d’entendre la mort.»
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario